Saturday, July 18, 2009

Keje baru

Alhamdulilah.. aku dah pun selamat melapor diri dan menghadiri 3 hari sesi orientasi/induksi untuk pegawai2 baru di JPM. Semuanya berjalan lancar, even presentation pd ptg hari terakhir yg dibuat pada saat2 akhir jugak berjalan lancar. Walaupun baru 3 hari aku kat sana, tp member2 satu batch dan staf2 senior sumenya dah mcm geng. Bos2pun so far ok.

Mulanya aku ditempatkan di BPR BLESS, tp semalam dah dapat confirmation yg aku kena join team development. So kena turun la duk kat BTM BLESS start next week. Bos pun dah inform ada keje ad-hoc yg aku kena buat dan siapkan dlm ms seminggu, hari isnin depan kena liaise dgn Ju utk dptkan requirement system yg nak kena develop tu. Dia kata sistem yg simple jer, web based. Detail2 lain Ju akan inform ari isnin karang. Huhuhu.. member2 lain masih rilex, aku plak dah ada keje menanti. Tp xpelah, at least aku x bosan sbb xde keje.

Cuma yg x bestnya bila aku inform pd Kak Zai, bos kat BPR yg aku kena turun duk kat BTM start next week, dia terkejut sbb Pn. Wan or Kak Ezam dr BTM x inform dia yg diaorg nak amik aku masuk sana. Pastu muka dia dah nmpk x puas ati giler, sbb dia kata BPR yg x cukup staff nak handle keje2 kat situ. Harap2nya diaorg leh la bincang baik2 sesama diaorg psl pembahagian kumpulan staf2 baru ni.. jgn plak kami yg jadik mangsa. Kejap kena gi sini, kejap kena gi sana.. Last2 kitaorg gak yg pening x tau nak duk kat mana or keje apa yg kitaorg kena buat sbnrnya..

Apa2pun, aku harap aku dapat laksanakan tugas yg diberikan sebaik mungkin. Dan harap2nya hubby leh bertolak ansur jaga Yasmin tanpa banyak komplen kalau aku kena slalu balik lmbt sebab nak siapkan keje nanti! Dah kena prepare minda start dr harini utk keje extra time mcm ms kat MOHR dulu... (^_^)

No comments:

Post a Comment